Алатки за управување со стрес во почетокот на учебната година
Како што се приближува учебната година, сеништето на стресот се наѕира и кај учениците и кај родителите и наставниците. Стресот е природен одговор на промена и може да се манифестираа физички, емоционално и психолошки. Додека контролираниот стрес е дел од животот, неконтролиран стрес може да го отвори патот за потешки состојби како анксиозност и депресија. Ова е загриженост што ја споделуваат многумина додека го очекуваме почетокот на учебната година.
Д-р Гејл Салц, клинички вонреден професор по психијатрија во болницата Њујорк-Презвитеријан/Медицинскиот колеџ Веил-Корнел, нагласува дека зголемените нивоа на анксиозност и депресија, кои веќе се влошени во изминатата година, може дополнително да се поттикнат од зголемените стресни фактори. Ова ја нагласува потребата за механизми за справување, практики за грижа за себе и, потенцијално, професионална интервенција.
Стресот, анксиозноста и депресијата може значително да ја попречат функционалноста, попречувајќи го учењето кај децата и работата кај возрасните. Д-р Салц ја поттикнува важноста од препознавање знаци и симптоми на анксиозност и депресија, поттикнување стратегии за справување и подобрување на техниките за управување со стресот.
Вештини за управување со стресот
Способноста за ефикасно управување со стресот е клучна за сите страни вклучени во училишната средина. Бидејќи КОВИД-19 продолжува да биде извор на грижи, вештините за управување со стрес се особено важни. Пандемијата воведе изменети средини за учење и социјализација, предизвикувајќи промени во распонот на вниманието и социјалните вештини кај учениците. Следствено, стресните фактори се зголемија, како и потребата од нови адаптивни алатки.
Совети за ученици:
- Длабоко дишење: Вдишете длабоко низ носот, оставајќи го стомакот да се подигне, а потоа полека издишете низ устата. Повторете ја оваа шема неколку минути за да се смирите.
- Прогресивна мускулна релаксација: Следете ја препораката на Американската психолошка асоцијација за оваа техника. Започнете со затегнување и релаксирање на мускулните групи. (пр. додека вдишувате, свесно, затегнете ги мускулите на левата дланка, со издушување, опуштете).
- Физички активности: Вежбањето може да го ублажи стресот. Учеството во спортови ја поттикнува и менталната и физичката благосостојба.
- Препознавање и прифаќање емоции: Научете ги децата дека справувањето не значи елиминирање на негативните емоции, туку препознавање, етикетирање и конструктивно управување со нив.
- Комуникација: Охрабрете отворен дијалог за чувствата и борбите.
Стратегии за родители
- Паузи за медитација: Дури и кратки сесии за медитација можат да го ублажат стресот. Практикувајте медитација со фокусирање на сегашниот момент и ослободување од залутаните мисли.
- Дневна грижа за себе: Дајте приоритет на грижата за себе преку урамнотежена исхрана, хидратација, вежбање и соодветен одмор за да спречите прекумерна стимулација и раздразливост.
- Ограничена изложеност на медиуми: Минимизирајте ја изложеноста на вести и социјални медиуми.
- Социјална поддршка: Побарајте утеха од пријателите, членовите на семејството и колегите кои ви даваат поддршка за да го ублажите влијанието на стресот.
Стратегии за наставниците и вработените во училиштата
- Самопризнавање: Признајте ги чувствата на исцрпеност и пристапете кон себе со сочувство наместо со самокритика.
- Побарајте поддршка на работното место: Обезбедете или побарајте пристап до помош за ментално здравје доколку е потребно.
- Паузи за здив: Вклучете длабоко дишење и прогресивна мускулна релаксација во дневните рутини.
- Дневна грижа за себе: Дајте приоритет на благосостојбата преку урамнотежена исхрана, вежбање, медитација и соодветен сон.