Негување на социјалните вештини на децата: како до првото другарче на училиште?
Секој родител го препознава значењето на пријателствата во училишниот двор. Пријателите ги збогатуваат нашите животи, ја зајакнуваат самодовербата и обезбедуваат незаменлива морална поддршка. Во развојна смисла, стекнувањето пријатели на училиште е исто толку важно како и постигнувањето академска извонредност.
Совладувањето на успешните интеракции со врсниците претставува клучна вештина за децата која постојано ќе ја усовршуваат во текот на нивниот живот. За оние деца кои се соочуваат со предизвици да се вклопат, родителите можат да придонесат со негување и практикување на основните социјални вештини. Ако забележите дека вашето дете се бори да воспостави врски или наидува на одбивање од врсниците, размислете за овие чекори за да понудите помош.
Негување социјални вештини
- Решавање на импулсивноста и хиперактивноста: Децата со овие особини може несвесно да ги попречат нивните пријателства. Појаснете дека пријателите очекуваат однесување со почит. Импулсивните деца би можеле да имаат корист од практикување на стратегии за решавање конфликти преку играње улоги. Моделирајте соодветно социјално однесување кога комуницирате со членовите на семејството и пријателите.
- Работете со „социјални скрипти“: За децата на кои им е потребна концентрација експертите препорачуваат користење „социјални скрипти“ или едноставни секојдневни разговори за вежбање со родителите. Соработувајте со доктор или терапевт за да изберете соодветни скрипти и да формулирате стратегија за нивно вежбање и спроведување. Овие скрипти се покажаа особено поволни за децата од спектарот на аутизам, помагајќи им да научат витални социјални вештини како што се одржување контакт со очите и реагирање на туѓото расположение.
- Соработка на наставникот: Ако вашето дете се бори да развие другарства, размислете за разговор со неговиот учител. Воспитувачите можат да дадат увид во интеракциите со врсниците на вашето дете и да препорачаат потенцијални соиграчи за активности после училиште.
Поддршка на срамежливи деца
- Темпо со почит: Признајте дека не сите деца се природни екстроверти. Додека го охрабрувате дружењето, воздржете се од прекумерен притисок. Почитувајте ги индивидуалните склоности.
- Создавање удобни можности: Започнете со состаноци со други деца во вашиот дом, каде што вашето дете се чувствува најпријатно. Клубовите и организираните активности нудат структурирани средини кои ја ублажуваат анксиозноста.
- Подготовка за непознати ситуации: Помогнете им на срамежливите деца да вежбаат за ситуации кои предизвикуваат непријатност. На пример присуство на забави или средби со нови групи.
Индивидуалноста е важна
- Разграничување помеѓу срамежливост и интровертност: Препознајте ја разликата помеѓу срамежливоста и интровертноста. Погрижете се интровертните деца да добијат можности да се дружат.
- Избегнувајте преоптоварување: Како родители, воздржете се од наметнување на големи социјални очекувања на децата. Фокусирајте се на еден или двајца добри пријатели. Запомнете, популарноста не е најважна.
Поттикнувањето на социјалниот развој на децата се врти околу разбирањето на нивните уникатни карактери и преференции. Со нудење можности, насоки и средина за поддршка, родителите го олеснуваат растот на своите деца кон самоуверени, социјално вешти поединци.