Здравје кај жениЗдравје од А до Ш

Дочекајте ја менопаузата спремни!

Менопаузата е премин во нова фаза од животот и таа започнува кога ќе заврши менструалниот циклус. Менопаузата не е здравствен проблем, а некои ја доживуваат како период на ослободување. Сепак, хормоналните промени и другите вклучени фактори можат да предизвикаат непријатност.

Менопаузата обично започнува на возраст од 40 до 58 година, а просечната возраст е 51 година. Но, може да се појави и порано поради медицинска состојба или третман, како што е отстранување на јајниците.

Во периодот на менопауза, многу жени доживуваат физички симптоми како што се наплив на топлотни бранови, потење за време на ноќните часови, сувост на вагината, намален сексуален нагон, но може да доведе и до вознемиреност и промени во расположението.

Овие симптоми може да започнат пред да заврши менструацијата и да траат неколку години. Влијанието врз квалитетот на животот на една личност може да варира од блага до сериозна. Сепак, постојат начини на справување со овие симптоми. Здравата исхрана и редовното вежбање може да ви помогне да се чувствувате подобро и да го зајакне целокупното здравје на долг рок.

Што е менопауза ?

Реклама

Менопаузата е фаза од животот што следи по крајот на менструалниот циклус. Секоја личност може да доживее различна менопауза.

Може да трае неколку години и има три фази:

  • Перименопаузата е преодно време кое започнува пред менопаузата и ги вклучува 12-те месеци што следат после последната менструација на една личност.
  • Менопаузата започнува или 12 месеци по последниот период или кога менструацијата престанува од клиничка причина, како што е отстранување на јајниците.
  • Постменопаузата се однесува на годините по менопаузата, иако може да биде тешко да се знае кога завршува менопаузата и кога започнува постменопаузата.

Знаци и симптоми

Во периодот на менопаузата, може да се појават разни физички и ментални промени, што предизвикуваат симптоми. Некои од нив започнуваат пред менопаузата, а некои продолжуваат и после неа.

Промените вклучени во перименопаузата и менопаузата вклучуваат:

– Намалена плодност
Како што жената се приближува кон крајот на репродуктивната фаза, но пред да започне менопаузата, нивото на естроген почнува да опаѓа. Ова ги намалува шансите за забременување.

– Неправилна менструација
Првиот знак дека се приближува менопаузата е кога менструалниот циклус е се поретко редовен . Тие можат да бидат помалку или повеќе чести од вообичаеното и можат да бидат потешки или полесни.

Доколку сте загрижени во врска со менструалните промени, треба да посетите лекар, бидејќи овие промени можат да укажат и на бременост или на некои здравствени проблеми.

– Сувост на вагината и непријатност
Сувостa на вагината, чешање и непријатност може да започнат за време на перименопауза и да продолжат во менопауза. Со било кој од овие симптоми може да доживеете непријатност за време на вагинален секс. Исто така, ако кожата е сува и пукне, ова може да го зголеми ризикот од инфекција.

Атрофичен вагинитис, кој вклучува истенчување, сушење и воспаление на вагиналниот ѕид, понекогаш може да се појави за време на менопаузата.

Различни хидратантни креми, средства за подмачкување можат да ја ублажат сувоста на вагината и придружните проблеми.

– Напливи на топлина
Жешките бранови се чести во периодот на менопаузата. Тие предизвикуваат чувство на ненадејна топлина во горниот дел од телото. Најчесто започнува од лицето, вратот или градите и по целото тело.

Сето ова може да предизвика:

  • потење
  • формирање на црвени дамки на кожата
  • потење во ноќните часови и ненадеен студ или треска, наместо топли бранови.

Топлотните удари обично се јавуваат во првата година по завршувањето на менструацијата, но тие можат да продолжат и 14 години по менопаузата.

– Нарушувања на спиењето
Проблеми со спиењето може да се појават за време на менопаузата и тие можат да произлезат од:

  • вознемиреност
  • потење во ноќните часови
  • зголемена потреба за мокрење

Вежбањето и избегнување на обилни оброци пред спиење може да ви помогне полесно да се справите со овие проблеми, но доколку чувствувате нешто посериозно, контактирајте го вашиот матичен лекар.

– Емоционални промени
Депресија, вознемиреност и слабо расположение се најчести за време на менопаузата. Не е невообичаено исто така честа раздразливост и чувство за плачење.

Хормоналните промени и нарушувањата на спиењето можат да придонесат за овие проблеми. Исто така, чувствата на една личност во врска со менопаузата може да стапат во игра. На пример, вознемиреноста околу ниското либидо или крајот на плодноста може да придонесе за депресија за време на менопаузата. Додека чувството на тага, раздразливост и замор се чести за време на менопаузата, тие не мора да укажуваат на депресија.

– Проблем со фокусирање и учење
Во периодот пред менопаузата, две третини од жените може да имаат потешкотии со концентрацијата и меморијата.

Одржувањето физички и психички активности, следењето на здрава исхрана и одржувањето на активен социјален живот може да помогнат во овие проблеми. На пример, наоѓање ново хоби или приклучување во клуб или локална активност се од голема помош.

За полесно да се справите со сите овие симптоми ви препорачуваме употреба на Мено Флавон капсулите, кои се на природна база – односно во својот состав содржат екстракт од семе од соја, а истите може да ги купите онлајн (https://healthystore.mk/product/meno-flavon/), во продавницата Хелти Сторе која се наоѓа на ул.Костурски Херои 17/5 , веднаш до Универзална сала и во сите ДМ продавници.

Прикажи повеќе

Поврзани статии

Back to top button